Pagina's

Divine Openings in het Nederlands / Vlaams

Met dit blog willen wij Lola Jones en Divine Openings toegankelijk maken voor Nederlands- en Vlaams-talige mensen die het Engels niet machtig genoeg zijn om het boek te lezen of de cursussen te volgen.
Of als eerste kennismaking. Indien je Engels wel goed genoeg is, ga dan voor het origineel zodat er zo min mogelijk ruis op de boodschap zit.

De teksten op dit blog zijn vertalingen van blogposts die Lola zelf gratis ter beschikking gesteld heeft.
Vertalers zijn: Hilde, Leen en Els Bastiaens

Hoeveel kan jij binnenlaten?

We zijn zo verheugd dat zoveel mensen blij waren met het beantwoorden van de Effectieve Vragen. dat heeft de energie voor 2009 klaargezet, en 2008 in klaarheid beeindigd. We kijken ernaar uit om samen met jullie het openbloeien van de zaadjes die je geplant hebt te vieren. We vragen jullie om ons erover te vertellen in 2009.

Er is een volledig niveau in de level 2 online cursus die diep ingaat op Effectieve Vragen.
Level 2 gaat over claimen en uitreiden en genieten van je creativiteit als je Goddelijke zelf. (doe eerst level1).

Wil je weten hoeveel van wat je momenteel wil, je kan binnenlaten? Hoeveel Gratie, hoeveel goeds je in je leven toelaat? De manier om dat te weten te komen is door te kijken naar je leven. Als je wil weten wat je vibreert – kijk rond je. Wat je toelaat is daar. Het is simpel. Niemand kan buitenhouden waar jij hebt om gevraagd, behalve jij. Als het er niet is, op een of andere manier, dan laat jij het er niet in. Dit gaat niet over schuld, dit gaat over bewust zijn van je kracht, of niet.

Elke keer als we een beslissing nemen, of een behoefte hebben of een verlangen, begint onze grotere zelf te feesten, op dat moment. Direct. Geen uitstel. Het enige uitstel wordt veroorzaakt door ons, en de meesten van ons zijn zich er niet van bewust hoe ze dat doen. Het feest begint onmiddelijk – onze enige job is om zo snel mogelijk op het feest te geraken. Dat betekend het verleden laten vallen, het oude verhaal laten vallen, en een nieuw verhaal vertellen. Duik in het gevoel, en omarm de mogelijkheid van het nieuwe. Laat gaan hoe juist we waren over hoe verkeerd sommige stukken van het verleden waren. Dat is vrijheid. Dat is kracht. Dat is het ticket naar uitbreiding, vrede en voorspoed.

Wat wij niet willen veroorzaakt ook evolutie
Hoewel het niet onze favorite manier is om te groeien en uit te breiden, veroorzaken harde tijden grote verlangens, en onze grotere zelf start het feest in het non-fysieke en houdt het gaande tot wij arriveren. De vraag is, arriveren we in dit leven? Of modderen we aan in de oude realiteit tot we overgaan?

Ik had een krachtige ervaring in een logement kortgeleden, waar ik plots WIST dat de inheemse Amerikaanse ervaring totaal geen tragische mislukking was. Tranen van opluchting liepen over mijn wangen. Het is niet voorbij, dus het kan geen mislukking zijn. Niets is ooit over. Het is een konstante evolutie. Verlangens sterven niet met hun creators, omdat die creatoren nooit sterven. De verlangens van de inheemse Amerkiaanse volkeren zijn in het process om vervuld te worden op dit moment. Sommigen zijn gereincarneerd als inheemse Amerikanen, sommigen niet – het doet er niet toe. Alle verlangens leven voort, en worden uiteindelijk vervuld, zelfs door latere generaties. Martin Luther King’s verlangen was vervuld op 20 januari, 2009, met de inhuldiging van Barrack Hussein Obama.

We zien niet altijd dat grotere perspectief van hieruit in dit ene leven. De dinosaurussen zijn geen mislukt experiment, het was een stap in de evolutie. De holbewoners waren geen mislukt experiment, het was een stap in de evolutie. De Bush regering was geen mislukt experiment, alhoewel ik het niet kan laten om te lachen met de parallellen van de vorige vergelijkingen. Het heeft allemaal grotere, betere, nieuwere verlangens voortgebracht, en een opstoot van verse inspiratie om de wereld waarin we leven te verbeteren.

Verbinding verhoogt de spanning en het verlangen naar vrijheid. Haat verhoogt de spanning en het verlangen om lief te hebben. Als we vlot vrijwillig evolueren, hebben we geen harde tijden nodig. Maar maak je geen zorgen -- de evolutie zal zowieso gebeuren. Wat we niet willen veroorzaakt een grote explosie van verlangen naar verandering. Hoewel het pijnlijk is, kunnen we evolueren door ons verzet zo te verhogen dat we wel moeten bewegen. Of we kunnen vrolijk vooruitgaan. Ik kies tegenwoordig meestal het laatste, dankzij Divine Openings.

Diegenen die Grace, en goedheid en verandering vrij laten vloeien naar en door hen, krijgen het allemaal lang voordat anderen het toelaten. Sommigen van ons waren bijvoorbeeld zo in balance dat er geen resessie was in onze wereld vorig jaar, er was vrolijke verbetering. Sommigen breken voor ze iets binnen laten. Sommigen moeten door het cynisme en de jarenlange teleurstelling breken voor ze Divine Openings kunnen binnenlaten, en we kunnen dat verstaan.

Ik had een gesprek met een oude vriendin vandaag (één van de velen die me belden om me een gelukkige 55ste verjaardag te wensen). Vele jaren geleden, vertelde ze me over een geweldig gechanneled boek, en op dat moment kon ik haar niet ‘horen’ en ik verwierp het idee. Ik dacht dat channeling vreemd was, en iedere channeler waar ik van had gehoord tot dan toe was ofwel gewoon vreemd of sprak op een frequentie die ik nog niet kon horen. Vandaag, heb ik haar erkend voor het aanbevelen van dat boek toen, en toegegeven dat ik het niet binnen kon laten op dat moment. Nu channel ik. Meer en meer van ons doen dat. Het is onze grotere zelf die spreekt! Sommigen van jullie channelen muziek, of high tech informatie, of kinderverzorgings wijsheid.

Je laat binnen wat je op dat moment kan binnenlaten. Ik weet dat velen graag deze nieuwsbrief lezen, maar, op dit moment de Divine Openings niet volledig kunnen binnenlaten en ervoor gaan. Ik weet het, ik heb het ook gehad, en mijn excuses klonken valabel op dat moment. “Ik weet dit al (terwijl ik het niet wist – ik dacht alleen dat ik het wist),” “het gaat niet werken,” “het is zoals al die andere dingen”.

Het einde van het zoeken
Dan, toen ik Grace binnen liet, en het leven openbloeide naar een niveau dat ik daarvoor zelfs niet kon bedenken, heb ik drie jaar alleen Divine Openings gedaan (dat is wat ik aanraad aan zoekers die een eind trachten te maken aan het zoeken en het vinden). Dat gaf me ondenkbare kracht. Toen ik drie jaar lang stopte met het lezen van meer boeken, stopte met naar leraren, psychiaters, seminaries, en de volgende zilveren vonst te gaan – wanneer ik alleen naar binnen in mezelf ging voor leiding, antwoorden, verlichting, creativiteit, kracht en wetenschap – ik stapte van de zoekmolen af, en Vond het. Een intieme relatie met de aanwezigheid, werd langzaam een eenheid met de aanwezigheid. Het woord relatie past nu niet langer, het verondersteld een soort van scheiding die er niet is.

Dat is waar Divine Openings je mee naartoe neemt – naar innerlijke kracht en vrijheid, geen afhankelijkheid. Dat is mijn intentie voor iedereen die met me werkt. Niet om je een volger te maken, om je vrij te maken.

Na drie jaar voelde ik me geleid om spitituele en holistische hulp binnen te laten en soms steun vanuit externe bronnen, maar toen was ik zo volledig gecentered dat het niet uit verlangen kwam, en ik niet in gevaar was om er afhankelijk van te worden. Toen was het God die tot mij sprak via andere mensen. Ik gebruik deze nieuwsbrief niet om een eindeloze reeks produkten en boeken en diensten van andere mensen aan te bieden dat zal je wel gemerkt hebben, Omdat het extreem contradictorish zou zijn terwijl ik je adviseer om alleen Divine Openings te doen voor een jaar, en naar binnen te gaan, en te stoppen met zoeken.

Mijn verlangen voor jullie allemaal is dat je die boodschap vindt die je helpt om ALLES binnen te laten, en je verder helpt om Niet eindeloos te zoeken.
Liefs Lola.

1 opmerking: