Pagina's

Divine Openings in het Nederlands / Vlaams

Met dit blog willen wij Lola Jones en Divine Openings toegankelijk maken voor Nederlands- en Vlaams-talige mensen die het Engels niet machtig genoeg zijn om het boek te lezen of de cursussen te volgen.
Of als eerste kennismaking. Indien je Engels wel goed genoeg is, ga dan voor het origineel zodat er zo min mogelijk ruis op de boodschap zit.

De teksten op dit blog zijn vertalingen van blogposts die Lola zelf gratis ter beschikking gesteld heeft.
Vertalers zijn: Hilde, Leen en Els Bastiaens

Wanneer je de score opmaakt … Speel vals!

door Lola Jones

Ik ben in een ondeugende bui, hou je dus klaar om te gaan spelen!

De boodschap van vandaag is: “Speel vals … wanneer je de score maakt.”

Ik maakt nooit de rekening, tenzij deze in mijn voordeel uitvalt.  Dit maakt mij een erg onpopulaire Scrabble partner, maar het is een fantastische manier om een gelukkig leven te leiden!

Wanneer er iets goed gaat, dan maak ik de rekening.  “Punt genoteerd!”  Ik juich erover, maak het groter, vier het, vertel erover en maak er een heel GROOT punt van.




Wanneer iets niet zo goed gaat, zal je het me waarschijnlijk nooit horen vermelden.

Wanneer het “punt” niet in mijn voordeel is, dan tel ik het niet. Sommige mensen zeggen dat ik de realiteit ontken op die manier.  En wat bedoelen ze daar precies mee?  Ik denk dat zij zich niet realiseren dat over iets praten niet alleen de realiteit BESCHRIJFT, maar ze CREEERT.  Dus, waarom zou ik meer dingen willen creëren die niet in mijn voordeel zijn?  Jouw praten is een vorm van creativiteit.

Die personen die het je zo moeilijk maken omdat je “de harde feiten” negeert realiseren zich waarschijnlijk niet dat zij ook vaak dingen weglaten …. Maar het zijn vaak de goede dingen die ze niet laten meetellen of verwijderen!

Het spel van het leven heeft regels, maar hoe meer Divine Openings je ontvangen hebt, hoe meer jij je realiseert dat jij de regels maakt … je creëert zelfs je eigen spel.


Mijn regels zeggen dat als iets me niet bevalt, ik het niet mee hoef te tellen.  Ik krijg een ongelimiteerd aantal Do-overs (start opnieuw).  Herinner je je deze uit je kindertijd?  Ik heb mijn kindertijd oneindig verlengd.  Michael stelt zich van tijd tot tijd op als mijn “Ambassadeur tot de Realiteit” … maar weet je, mijn realiteit werkt erg goed!  Ik gebruik mijn creativiteit bewust, wetende dat elke keer dat ik spreek, ik een bepaalde vibratie versterk.

Dus, de volgende keer dat er iets gebeurd dat je niet bevalt, neem je gewoon geen score.  Als iets wat je graag wilt er nog niet is, wacht dan met de score te nemen. Stel uit om de rekening op te maken, en je bespoedigd de komst van exact dat wat je graag wilt (door uit de weg te blijven en de voortgang niet tegen te houden).  Zeg, “Het is onderweg.  De Divine doet het zware werk.”

Wanneer er iets gebeurd dat je niet wilde, neem geen score.  Zeg: “Ik hoef dit niet te tellen.  Ik geef het zo weinig mogelijk aandacht.”

Zo lang jij nog leeft, is het spel duidelijk nog niet voorbij.

En?  Bevallen deze regels je?

***************

Nog meer plezier:  Lezeres Pamela Russell stuurde me een van die mooie e-mails, zoals we er enkele per dag krijgen, waarin ze vertelt wat er in haar leven gebeurd is sinds ze het boek gelezen heeft en de Divine Openings eruit ontvangen heeft.  En toen deelde ze een fantastisch idee!

Ze zegt, “Iets dat me helpt voor wat betreft : “de neus naar boven gericht houden” is dat ik glimlachte telkens als ik mezelf voelde wegglijden.  Of het nu een glimlach aan de buitenkant is of een stille innerlijke glimlach … ik glimlachte.   Telkens wanneer er nog maar een kleine aanwijzing was dat ik mijzelf in een richting voelde gaan waar mijn kleine zelf de scepter zwaaide … dan glimlachte ik.  Het werkt fantastisch.”

Dank je Pamela voor deze wijze, gevatte en speelse suggestie. Het is het eenvoudigste en meest fijne ding dat werk, zeker nu het “werken aan onszelf”  VOORBIJ is, gelukkig maar!   En natuurlijk, eens je Divine Openings gehad hebt, zal zelfs het kleinste ding op een makkelijkere, krachtigere  en eenvoudigere manier werken.

********

Gefeliciteerd dat je tijdens je drukke dag, even de tijd neemt om dit te lezen en te glimlachen.
We geven onze tijd aan zoveel dingen in het dagelijkse leven zonder ons aft e vragen of het werkelijk waardevol en verheffend is.



1 opmerking:

  1. :-) ik heb volop score genomen de laatste dagen....en dat is ongeloofelijk leuk!! dat is heel erg motiverend...nu nog eraan denken om te glimlachen als ik mezelf voel afglijden... het is onderweg!!! het is onderweg!!! en het is een leuke weg :-) genieten!!
    Mercie Hild...het juiste tekstje op het juiste tijdstip!!

    BeantwoordenVerwijderen