Pagina's

Divine Openings in het Nederlands / Vlaams

Met dit blog willen wij Lola Jones en Divine Openings toegankelijk maken voor Nederlands- en Vlaams-talige mensen die het Engels niet machtig genoeg zijn om het boek te lezen of de cursussen te volgen.
Of als eerste kennismaking. Indien je Engels wel goed genoeg is, ga dan voor het origineel zodat er zo min mogelijk ruis op de boodschap zit.

De teksten op dit blog zijn vertalingen van blogposts die Lola zelf gratis ter beschikking gesteld heeft.
Vertalers zijn: Hilde, Leen en Els Bastiaens

Laat het uit onverwachtte bronnen komen!


door Lola Jones

Met de natuurlijke stroom (the flow) meegaan en dingen makkelijk binnen laten betekend vaak het loslaten van vooropgezette verwachtingen.

Drie keer deze week had ik mijn gedachten gezet op iets waarvan ik dacht dat het mijn hartenwens zou vervullen, maar uiteindelijk gebeurde er iets veel beters in een totaal onverwachte verpakking.

In elk van die gevallen, leek het er eerst op dat ik niet zou krijgen wat ik wilde.  In elk van die gevallen diende zich echter heel snel iets aan dat zelfs beter was dan dat wat ik gevraagd had. Gelukkig stond ik hiervoor open en herkende ik het geschenk dat aangeboden werd, zodat het snel kon komen.  Wanneer we ons teveel bezighouden met dat wat nog niet gebeurd is, kunnen we de oplossing niet horen.

Stel een vraag en het leven zal deze beantwoorden … soms na eerst “nee” gezegd te hebben op je initieel verzoek!
 
Enkele zeer praktische antwoorden ontving ik net deze week.  De tanden van mijn dierbare hond Honey zagen er heel slecht uit.  De vorige keer hadden ze haar verdoofd om ze schoon te maken, ze reageerde erg slecht op de verdoving en stierf bijna.  Eén dierenarts bood aan om het toch te doen tegen een hoge prijs, maar dat voelde duidelijk niet goed, een teken om verder te blijven zoeken.  Toen kreeg ik van binnen uit de inspiratie om haar gewoon enkele keren per week grote merg beenderen te geven.  Dat deed ik, ze vond het geweldig, en haar tanden en tandvlees zagen er binnen enkele weken miraculeus beter uit.

De volgende was een technische uitdaging.
Ik belde een software dienst die ik gebruik en vroeg om een verandering in mijn dienst.  Ze zeiden “nee, dat kunnen we niet doen.”  Eerst vertelde ik hen, “wel, dan vind ik wel een andere leverancier die het wel kan doen.”  Dit was echter niet echt wat ik wilde doen, want de andere leveranciers zijn aanzienlijk duurder.

Maar de fantastische service desk medewerker vertelde me enkele dingen die ik kon doen die me hetzelfde resultaat zouden opleveren dat ik nodig had en dat veel beter zou werken dan wat ik dacht nodig te hebben.  Vervolgens begeleidde ze me door het proces heen waarbij ze me exact liet zien wat ik moest doen.  Mijn teleurstelling veranderde snel in opwinding over hoeveel beter dit zou werken.  Wat doet het ertoe hoe je er komt, zo lang je er maar komt!

Het derde incident in die zelfde week begon toen mijn paard Royal zich misdroeg, hij gooide zijn hoofd achteruit en bokte wanneer hij in draf of galop overging.  De vorige keer dat hij zo’n stunt uithaalde brak hij mijn neus.  Paardenfluisteraar vrienden hadden enigszins kunnen helpen, maar ik had genoeg van zijn gedrag.  Ik liet mijzelf stijgen op het instrumenten paneel: van onmacht, naar boosheid en dan uiteindelijk naar opgeven: “Ik koop wel een ander paard!”  (ik heb een ander zeer betrouwbaar paard, Tava, maar Michael rijdt op haar, omdat hij nog maar een beginner is.)

Een ander paard kopen voelde echter niet echt goed, ook al was ik vastbesloten dat er iets moest veranderen.  Ik hou van Royal!  De meeste oplossingen komen niet in één grote stap.  Ze zijn gewoonlijk een ketting van gedachten, gevoelens, synchroniciteit en inspiratie die ons naar het resultaat leiden.  Dus terwijl ik droomde van de heerlijke relaxte ritjes die ik wilde maken, liet ik het los en liet ik de Divine (het Goddelijke) het zware werk doen.

De volgende dag kreeg ik de inspiratie om een kennis te bellen die met dieren communiceert.  Ze peilde meteen Royal’s behoeften en ontdekte dat er een spanning op een paar diepe spieren zat en dat het hem pijn deed om over te gaan in draf.  Ze deed wat lange afstand heling werk en op onze rit de volgende dag ging het beter … in ieder geval in zoverre dat ik hernieuwde hoop kreeg.  Tijdens de volgende sessie ontdekte ze een “kinderachtige” onzekerheid die hem een aanval deed krijgen zodra hij wegreed van zijn vriend Tava.  Alicia adviseerde me om de controle te nemen, op een cowgirl manier, en heel duidelijk en strikt met hem te zijn.  Wat ik deed.  Ze liet me zien dat er een geschenk voor mij inzat, om een sterkere leider te worden.  Soms is “Verlichting” niet alleen zoet en lichtheid.  Soms is het ferme liefde.

Zittend op de veranda en mijn week overdenkend, mijmerde ik dat ik in elk van deze situaties dacht te weten wat er moest gebeuren.  Maar elke keer, kwam ere en oplossing die veel beter was en zo totaal verschillend van wat ik verwachtte.  Dit zijn alledaagse voorbeelden, maar het gebeurd ook vaak met de grote dingen waarom we vragen:  relaties, financiële behoeften, werk, reizen, gezondheid.  
Hoe vaak heb ik niet gedacht dat iemand anders MOEST veranderen voordat iets kon werken?  Stel je mijn verrassing voor toen mijn Hogere Zelf me informeerde dat ik het was die diende te veranderen.

Telkens wanneer het lijkt dat ik geblokkeerd ben, en iets niet gedaan krijg, of iets wil maar niet gebeuren of komen ondanks al mijn inspanningen, dan is date en duidelijk teken dat het Leven me voor een vergissing probeert te behoeden of me in een betere richting leidt.

Wanneer we gewoon uit de weg kunnen gaan en de limiterende gedachten van onze geest kunnen laten gaan, het “Alles wat is” weet wat ons hart werkelijk verlangd en wat onze praktische noden zijn.  Als we niet verbonden, open en in beweging kunnen blijven, dan kunnen de meest fantastische dingen komen.  Gemakkelijkere, goedkopere en leukere alternatieven verschijnen.

Voor mij, komt inspiratie in de vorm van normale, alledaagse gedachten.  Er zijn geen trompetten of engelen.  Maar wanneer ik die volg, gebeuren er magische dingen.

Begin With Just The Book

1 opmerking:

  1. Aha, alweer zo'n geweldige die op het juiste moment komt!!! Bedankt Hilde! Bedankt Lola, Bedankt Divine!

    BeantwoordenVerwijderen